۰۸ دی ۱۳۹۹

معروف ترین متخصص روابط جنسی هند در ۹۶ سالگی درگذشت.
دکتر ماهیندر واتسا کارشناس روابط جنسی هند که نوشته‌هایش در روزنامه میرور مومبای (بمبئی سابق) او را مشهورترین کارشناس سکس این کشور کرده بود در ۹۶ سالگی درگذشت.
این جراح زنان و زایمان بیشتر از ۱۰ سال در ستون معروف خود به نام "از متخصص سکس‌ بپرس" به دغدغه‌ها و سئوال‌های هزاران هندی پاسخ می‌داد و برای مشکلشان راهکار ارائه می‌کرد.
* اولین بار در دهه ۱۹۶۰ بود که از دکتر واتسا خواسته شد ستون "دکتر عزیز" را برای یک مجله زنان بنویسد. او در آن زمان در اواخر دهه چهارم زندگی‌اش بود. دکتر واتسا سال ۲۰۱۴ در مصاحبه‌ای به بی‌بی‌سی گفت: "باید اعتراف کنم که آن موقع تجربه چندانی نداشتم."
او خیلی زود فهمید بسیاری از سئوالاتی که خواننده‌ها می‌پرسند به دلیل کمبود آموزش مسائل جنسی است. پس از آن بود که زندگی‌اش را وقف برطرف کردن این مشکل کرد؛ ابتدا از طریق "اتحادیه برنامه‌ریزی خانواده برای هند" و سپس با راه‌انداختن بنیاد شخصی خودش به نام "موسسه بین‌المللی آموزش جنسی و تنظیم خانواده."
* دکتر واتسا اما همواره سعی می‌کرد به دغدغه‌ها و سئوالات خواننده‌ها با زبانی طنزآمیز و البته صمیمی پاسخ دهد.
نگاهی می‌کنیم به تعدادی از این سئوال و جواب‌ها:
دو روز پیش من رابطه جنسی بدون کاندوم با دوست دخترم داشتم. برای جلوگیری از حاملگی ما یک بسته قرص ضدبارداری خریدیم، در تب و تاب آن لحظه من بجای او قرص را خوردم. این مسئله می‌تواند برایم مشکل‌ساز شود؟
دفعه بعدی لطفا از کاندوم استفاده کن و حواست باشد که آن را هم نخوری.
شنیده‌ام که مواد اسیدی مانع بارداری می‌شوند. می‌توانم پس از سکس واژن دوست دخترم را از آب پرتغال و لیمو پر کنم؟ این برایش مضر نیست؟
این فکر عجیب و غریب را از کجا آوردی؟ خیلی راه‌های آسان و امن دیگر برای جلوگیری از حاملگی وجود دارد. استفاده از کاندوم را هم در نظر بگیر.
بعد از چهار بار سکس، آن روز و فرادی آن احساس ضعف می‌کردم. حدود پنج دقیقه چشمانم سیاهی می‌رفت و نمی‌توانستم درست ببینم. لطفا کمکم کنید.
چه انتظاری داشتی؟ برایت هورا بکشند و بگویند قهرمان شهر هستی؟
آلت تناسلی کوچکی دارم و نمی‌توانم دوست دخترم را ارضا کنم. طالع‌بین من می‌گوید روزی ۱۵ دقیقه آن را بکشم و "شلوکا" (یک متن سانسکریت) بخوانم. یک ماه است این کار می‌کنم اما اتفاقی نیفتاده است. چه کار باید بکنم؟
اگر این کار جواب می‌داد، الان آلت تناسلی بیشتر مردها تا سر زانویشان می‌رسید. خدا به آدم‌های ابله و هالو کمک نمی‌کند. بجای این افراد به یک متخصص روابط جنسی مراجعه کن.

خانواده‌ام از من می‌خواهند که ازدواج کنم. چطور مطمئن شوم که یک دختر باکره است؟
به نظر من تو ازدواج نکن. غیر از معاینه هیچ راه دیگری وجود ندارد. نگذار یک دختر بیچاره اسیر ذهن شکاک تو شود.
* کوتاه شده از: B B C