۱۱ بهمن ۱۳۹۳

نتانیاهو:<رژیم اسلامی> ایران مسوول حمله‌ی حزب الله لبنان به اسرائیل است.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، ایران را به خاطر تشدید حملات مرگبار در مرز میان اسرائیل و لبنان سرزنش کرد. این منطقه از سال ۲۰۰۶، محل درگیری میان اسرائیل و حزب الله لبنان بوده است.
درگیری روز چهارشنبه (۲۸ ژانویه/ ) در این مرز، هنگامی اوج گرفت که شبه نظامیان حزب الله با شلیک موشک های ضد تانک به کاروان نظامی اسرائیل، دو سرباز این کشور را کشته و هفت تن را زخمی کردند.
 اسرائیل نیز این اقدام را با شلیک توپ پاسخ داد که به کشته شدن یک صلح بان اسپانیایی از نیروهای سازمان ملل در جنوب لبنان انجامید.
بنا به گزارش ها، منطقه در روز پنجشنبه پرتنش، اما آرام بوده و زندگی روستائیان آن به حالت عادی بازگشته است . با این همه، نیروهای اسرائیلی، کماکان در حالت آماده باش به سر می بردند. خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که هواپیماهای جنگی اسرائیل، در فاصله ی کمی از روستاهای مرزی در پرواز بوده اند.

نتانیاهو روز پنجشنبه (۹ بهمن/۲۹ ژانویه)، در این باره گفت: «<رژیم اسلامی> ایران، مسئول حمله ی دیروز لبنان به ماست» وی افزود: « ما کماکان به دفاع از خود در برابر همه ی تهدیدات دور و نزدیک، ادامه خواهیم داد».

فرمانده سپاه<رژیم اسلامی ایران>: حمله حزب‌الله به ارتش اسرائيل پاسخ حداقلی بود.
فرمانده سپاه پاسداران  می‌گوید، حمله حزب‌الله لبنان به ارتش اسرائیل "پاسخ حداقلی" بود. او اسرائيل را تهدید کرد که "باید منتظر پاسخ‌های بعدی هسته‌های حزب‌الله" باشد.
 فرمانده سپاه پاسداران، با اشاره به حمله اخیر نیروهای حزب‌الله لبنان به کاروان نظامی اسرائیل در مزارع شبعا این کشور را تهدید کرد که باید منتظر "پاسخ‌های بعدی هسته‌های حزب‌الله" باشد.
او که روز جمعه ۱۰ بهمن (۳۰ژانویه) در مراسم بزرگداشت کشته‌شدگان نیروهای سپاه و حزب‌الله لبنان سخن می‌گفت، شبه نظامیان حزب‌الله لبنان را "فرزندان انقلاب اسلامی" خواند و افزود: «پاسخ حزب‌الله به اسرائیل پاسخ حداقلی بود و امیدواریم این پاسخ درس عبرتی شود که دیگر این غلط‌ها را نکنند.»
فرمانده سپاه پاسداران، همچنین تصریح کرد: «اقدام اسرائیل چنانچه بخواهد توسط هسته‌های حزب‌الله پاسخ داده شود، آنها باید منتظر پاسخ‌های کوبنده و محکم‌تری نه تنها در اطراف مرزهای خود بلکه در هر کجای جهان که یک صهیونیسم اسرائیلی و یا طرفداران آنها وجود دارد، باشند!.»


۱۰ بهمن ۱۳۹۳

انفجار در مسجد شیعیان پاکستان ده‌ها کشته بر جا گذاشت‌
حمله‌ی تروریستی به یک مسجد شیعیان در جنوب پاکستان دهها کشته و زخمی بر جا گذاشت. "جندالله" مسئولیت این حمله را پذیرفته و شیعیان را "دشمن" خطاب کرده است.
 موج حملات تروریستی در پاکستان شدت گرفته است.
انفجار در یک مسجد شیعیان در جنوب پاکستان جان دست‌کم ۶۰ تن را گرفت و ده‌ها تن دیگر را زخمی کرد.
مقامات پلیس می‌گویند هنوز مشخص نیست این انفجار که در زمان نماز جمعه در مسجدی در شهر شکارپور رخ داد، در اثر حمله انتحاری بود یا بمبی با کنترل از راه دور منفجر شد.
خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان محلی گزارش داد که سقف مسجد بر اثر این انفجار بر سر نمازگزاران آوار شد و بسیاری از افراد در زیر سقف ویران‌شده گیر افتادند. تصاویر تلویزیونی نیز حاکی از آن است که ده‌ها تن بعد از انفجار به محل رفتند و سعی کردند قربانیان را از زیر آوار بیرون بکشند.

نتانیاهو: <رژیم اسلامی> ایران مسوول حمله‌ی حزب الله لبنان به اسرائیل است.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، ایران را به خاطر تشدید حملات مرگبار در مرز میان اسرائیل و لبنان سرزنش کرد. این منطقه از سال ۲۰۰۶، محل درگیری میان اسرائیل و حزب الله لبنان بوده است.
درگیری روز چهارشنبه (۲۸ ژانویه/ ) در این مرز، هنگامی اوج گرفت که شبه نظامیان حزب الله با شلیک موشک های ضد تانک به کاروان نظامی اسرائیل، دو سرباز این کشور را کشته و هفت تن را زخمی کردند. اسرائیل نیز این اقدام را با شلیک توپ پاسخ داد که به کشته شدن یک صلح بان اسپانیایی از نیروهای سازمان ملل در جنوب لبنان انجامید.

۰۹ بهمن ۱۳۹۳


دولت فیلیپین بی‌خانمان‌های مانیل را در زمان سفر پاپ پنهان کرد.
نزدیک به ۶ میلیون نفر هنگام دیدار پاپ فرانسیس از مانیل، پایتخت فیلیپین از وی استقبال کردند.
 اینک فاش شده، دولت این کشور برای "زیباسازی" خیابان محل عبور پاپ، صدها بی‌خانمان را در یک هتل لوکس پنهان کرده است.
سفر پاپ به مانیل، پایتخت فیلیپین، بازتاب خبری گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و میلیون‌ها نفر برای ملاقات با رهبر کاتولیک‌های جهان جمع‌ شدند. .
 پاپ در مسیر خود برای دیدار با هوادارانش سوار بر خودرو از یکی از بلوارهای مشهور مانیل عبور کرد.
در حالت معمول در این بلوار یک اقامتگاه ویژه برای بی‌خانمان‌ها دایر است که صدها تن در آن زندگی می‌کنند. اما اکنون روشن شده که اندکی پیش از ورود پاپ فرانسیس به مانیل، دولت فیلیپین تمام این بی‌خانمان‌ها را به هتلی لوکس منتقل کرده بود
.

۰۸ بهمن ۱۳۹۳

تلویزیون عربستان، تصاویری از چهره‌ی بی‌حجاب خانم اوباما را به شکلی تار و محو نشان داده است. علاوه بر این، تصویر میشل اوباما در هیچ یک از تصاویری که از سوی خبرگزاری‌های رسمی عربستان منتشر شده است، موجود نیست.

جنجال بی‌حجابی بانوی اول آمریکا در عربستان سعودی
در دیدار روز سه‌شنبه‌ی باراک اوباما از ریاض میشل اوباما، بر خلاف عرف رایج در عربستان، بدون روسری همسرش را همراهی کرد. این موضوع در شبکه‌های اجتماعی جنجال آفرین شد!. عربستان سانسور چهره خانم اوباما را تکذیب کرد.

"بی‌حجابی" میشل اوباما بحث‌های گوناگونی را در شبکه‌های اجتماعی بويژه توییتر برانگیخته و حواشی‌ای را به همراه داشته است.
روزنامه واشینگتن پست می‌نویسد: «میشل اوباما روسری یا چادری بر سر نداشته است. کاری که در عربستان سعودی نامتعارف است. این کشور یکی از معدود کشورهایی است که در آن از زنان انتظار می رود موهای خود را بپوشانند و بیشتر زنان عربستان سعودی نقاب بر چهره دارند».
گزارش‌ها حاکی از آن است که تلویزیون عربستان، تصاویری از چهره‌ی بی‌حجاب خانم اوباما را به شکلی تار و محو نشان داده است. علاوه بر این، تصویر میشل اوباما در هیچ یک از تصاویری که از سوی خبرگزاری‌های رسمی عربستان منتشر شده است، موجود نیست.
این در حالی است که برخی از تارنماهای اینترنتی، از جمله تارنمای روزنامه تلگراف لندن، پوششمیشل اوباما را به جهت انتخاب رنگ تیره، گشاد بودن لباس و پوشانیدن تمام اعضای بدن، محافظه‌کارانه تلقی کرده‌اند. با این همه بر سر نداشتن حجاب از سوی خانم اوباما، هنگام حضور وی در عربستان، با واکنش‌های برخی از کاربران فضای مجازی همراه بوده است.


۰۷ بهمن ۱۳۹۳


طرح سناتورهای آمریکایی برای تشدید تحریم ایران در صورت شکست مذاکرات
یازده سناتور آمریکایی قطع‌نامه‌ای برای تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی آماده کرده‌اند که در صورت شکست مذاکرات اتمی ایران با گروه ۱+۵، علیه ایران تصویب خواهد شد.
ده سناتور دمکرات آمریکا و یک سناتور مستقل این کشور که به حزب دمکرات نزدیک است، قطع‌نامه‌ای با هدف تشدید تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران تهیه کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری رویترز، در این قطع‌نامه آمده است که در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای، مجلس سنا آماده تصویب آن است.
باراک اوباما، رئیس‌‌جمهور آمریکا پیشتر تأکید کرده بود که هرگونه تحریم تازه‌ای علیه ایران را وتو خواهد کرد. با این حال سناتورهای تهیه کننده این قطع‌نامه تأکید کرده‌اند که هدف از ارائه این طرح، آمادگی سنا برای واکنش سریع در صورت شکست مذاکرات اتمی گروه ۱+۵ و ایران است.
DW.DE

اف‌ابی‌آی سال ۲۰۱۰ میلادی یک باند جاسوسی یازده نفره را کشف کرده بود که از قرار معلوم بیش از ۲۰ سال در آمریکا برای روسیه جاسوسی می‌کردند.


کشف "باند جاسوسی روسیه" در آمریکا.
سه مرد روس که از قرار معلوم در پی دست‌یابی به طرح‌های محرمانه دولت آمریکا بوده‌اند توسط پلیس فدرال ایالات متحده شناسایی شدند. اف‌بی‌آی این افراد را به جاسوسی از آمریکا برای روسیه متهم کرده است.
پلیس فدرال آمریکا از کشف یک "حلقه جاسوسی روس" خبر داده است. اف‌بی‌آی شکایتی علیه سه مرد روس به اتهام جاسوسی برای سازمان اطلاعات خارجی روسیه (SWR) به یک دادگاه فدرال در منهتن ارائه کرده ‌است.
یکی از این سه مرد بازداشت شده است. این مرد برای یک بانک روسی در منهتن کار می‌کرده است. دو متهم دیگر که دیپلمات‌های روسیه بودند، خاک آمریکا را ترک کرده‌اند. علیه این دو مرد که به دلیل مصونیت قضایی بازداشت نشدند، شکایتی غیابی تنظیم شده است.
بنا بر اعلام پلیس فدرال آمریکا، این سه مرد تلاش کردند به اطلاعات محرمانه دولت اوباما دست پیدا کنند.
اف‌بی‌آی می‌گوید آنها از سوی سازمان اطلاعات مخفی روسیه دستور گرفته بودند به اطلاعاتی در مورد تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه بانک‌های روسی و همچنین طرح‌های مربوط به انرژ‌ی‌های جایگزین در دولت آمریکا دست پیدا کنند.
در شکایتی که از این سه مرد تنظیم شده، آمده است که این متهمان به طور مرتب با یکدیگر دیدار و با شیوه‌های رمزگذاری شده تبادل اطلاعات می‌کردند.
آنها همچنین به تلاش برای ترغیب و استخدام شهروندان نیویورک برای فعالیت‌های جاسوسی متهم شده‌اند.
اف‌بی‌آی ده‌ها دیدار این سه مرد را در فاصله مارس ۲۰۱۲ تا سپتامبر ۲۰۱۴ زیر نظر داشته است؛ آنها تلفنی قرار می‌گذاشتند تا اشیایی مانند بلیت، کتاب یا مجله رد و بدل کنند.
پلیس فدرال آمریکا تابستان گذشته (۲۰۱۴) با نفوذ دادن یک مأمور مخفی به این حلقه، از جزئیات فعالیت این افراد آگاه شده است.
کشف این "حلقه جاسوسی" برگ برنده‌ی دیگری برای دولت آمریکا در مقابله با سازمان اطلاعات مخفی روسیه است.
اف‌ابی‌آی سال ۲۰۱۰ میلادی یک باند جاسوسی یازده نفره را کشف کرده بود که از قرار معلوم بیش از ۲۰ سال در آمریکا برای روسیه جاسوسی می‌کردند.
DW.DE


۰۶ بهمن ۱۳۹۳

گفته می‌شود که فرار ستیزه‌جویان "دولت اسلامی" از کوبانی همچنان ادامه دارد و بعضی از این افراد با عبور از مرز ترکیه خود را به خاک این کشور رسانده‌اند.


رزمندگان کرد با عقب‌راندن "دولت اسلامی<داعش>"،  کنترل کوبانی را در دست گرفتند.
چهارماه است که جنگ بر سر تسخیر کوبانی ادامه دارد. اکنون مبارزان کرد اعلام کرده‌اند که ستیزه‌جویان گروه تروریستی "دولت اسلامی" این شهر را تقریبا تخلیه کرده و نیروهای کرد کنترل شهر را در دست گرفته‌اند.
به نظر می رسد که مبارزان کرد موفق شده‌اند شهر کوبانی را از وجود ستیزه‌جویان "دولت اسلامی<داعش>" پاک کنند. گفته می‌شود واحدهای آزادی بخش کرد و پیشمرگه‌های متحد آن‌ها موفق شده‌اند نیروهای "دولت اسلامی" را به طور کامل از این شهر خارج کنند و کنترل این شهر نیمه ویران را در دست بگیرند.
این خبر را مبارزان کرد کوبانی و همچنین گروه ناظران حقوق بشر سوریه که با شاهدان عینی در کوبانی در ارتباط است، تایید کرده‌اند. گفته می‌شود که قرار است روز سه‌شنبه (۷ بهمن / ۲۷ ژانویه) به طور رسمی آزادی کوبانی، که در زبان عربی "عین العرب " خوانده می‌شود، در این شهر اعلام شود.
یکی از سخنگویان مقامات کرد در کوبانی پیش از این اعلام کرده بود که هنوز چند گروه از ستیزه‌جویان دولت اسلامی در شرق این شهر مستقر هستند و به مقاومت ادامه می‌دهند.
این سخنگو در ادامه گفت خطر این گروه‌ها نیز به زودی دفع خواهند شد. گفته می‌شود که فرار ستیزه‌جویان "دولت اسلامی" از کوبانی همچنان ادامه دارد و بعضی از این افراد با عبور از مرز ترکیه خود را به خاک این کشور رسانده‌اند.


                              آنچه از " کوبانی "<عین العرب> بجای مانده است 

شهردار نیویورک : «نیویورک تاکنون طوفان‌های سختی را تجربه کرده است، اما خود را برای بدترین طوفان تاریخ آماده کنید.»

سخت‌ترین طوفان برفی تاریخ نیویورک در راه است.
رسانه‌های آمریکا اعلام کرده‌اند که یکی از سخت‌ترین طوفان‌های برفی تاریخ نیویورک و سواحل شرقی آمریکا در راه است. گفته می‌شود حدود ۵۰ میلیون نفر با این طوفان روبرو خواهند شد. شهردار نیویورک در این رابطه هشدار داده است.
بیل دو بلازیو، شهردار نیویورک، روز یکشنبه (۵ بهمن / ۲۵ ژانویه) به وقت محلی اعلام کرد: «این طوفان می‌تواند بدترین طوفان در تاریخ نیویورک باشد.» بلازیو در ادامه به شهروندان نیویورک گفت: «نیویورک تاکنون طوفان‌های سختی را تجربه کرده است، اما خود را برای بدترین طوفان تاریخ آماده کنید.»
کارشناسان اداره ملی آب و هوای آمریکا اعلام کرده‌اند که حدود ۶۰ سانتیمتر برف جدید بر زمین خواهد نشست. هشدار اداره ملی آب و هوای آمریکا تنها به نیویورک محدود نمی‌شود، بلکه تمام سواحل شمال شرقی این کشور را در برمی‌گیرد و به کانادا نیز می‌رسد. گفته می‌شود که حتی ایالت پنسیلوانیا نیز از خطر طوفان برف و کولاک در امان نخواهد بود.
از صبح روز دوشنبه (۶ بهمن / ۲۶ ژانویه) تردد خودروها در سطح شهرهای شمال شرق آمریکا آهسته‌تر از معمول شده است. مسافران هوایی باید خود را برای تاخیرهای جدی آماده کنند. بسیاری از خطوط هوایی نیز پروازهای خود را در زمان طوفان قطع خواهند کرد.
ریزش ۹۰ سانتی‌متر برف همراه با توفان
گفته می‌شود ارتفاع برفی که در نیوانگلند بر زمین خواهد نشست تا ۹۰ سانتیمتر خواهد رسید. کارشناسان اداره ملی آب و هوای آمریکا اعلام کرده‌اند که بادهای شدید و کولاک همراه طوفان برف قدرتی تا ۸۰ کیلومتر در ساعت خواهند داشت.
گرچه ریزش برف در نیویورک ادامه دارد، اما انتظار می‌رود که بیشترین برف دوشنبه شب تا سه‌شنبه صبح بر زمین بنشیند. مردم نیویورک نگران قطع برق هستند. وقوع طوفان در آمریکا معمولا با قطع برق همراه است، زیرا کابل‌های حساس برق در آمریکا زیرزمینی نیستند و در پی تاثیرات آب‌و‌هوایی آسیب می‌بینند.
سال گذشته نیز سرمای شدیدی همراه با بارش وسیع برف در شمال شرق آمریکا زندگی مردم را فلج کرد. امسال در مقایسه با سال پیش تا کنون زمستانی معتدل‌تر بر این منطقه آمریکا حکمفرما بوده است.

DW.DE

۳۰ دی ۱۳۹۳

تسخیر کاخ ریاست‌جمهوری یمن توسط شورشیان شیعه " حوثی "
پس از حملات موشکی سنگین به کاخ ریاست‌جمهوری یمن، شورشیان حوثی مقر رئیس‌جمهور را به کنترل خود درآورند. محل سکونت رئیس‌جمهور نیز زیر رگبار شلیک قرار دارد. گفته می‌شود رئیس‌جمهور در سلامت به سر می‌برد.
بر اساس آخرین خبرها، کاخ ریاست‌جمهوری یمن به تسخیر شورشیان شیعه حوثی درآمده است. خبرگزاری آلمان به نقل از شاهدان عینی گزارش داده که هجوم به کاخ ریاست‌جمهوری پس از یک درگیری کوتاه رخ داده است.
پیش از آن وزیر اطلاع‌رسانی یمن اعلام کرده بود که شورشیان شیعه حوثی کاخ ریاست‌جمهوری را به زیر رگبار موشک گرفته‌اند. او گفت که شورشیان در تلاش هستند وارد کاخ ریاست‌جمهوری در صنعا، پایتخت این کشور شوند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نادیه سقّاف، وزیر اطلاع‌رسانی یمن روز سه‌شنبه ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) در اکانت توئیتری خود نوشت که محل سکونت عبد ربّه منصور هادی، رئیس‌جمهور یمن نیز که در مرکز شهر صنعا واقع است، از ساعت ۳ بعدازظهر به وقت محلی، "زیر رگبار سنگین شبه‌نظامیانی قرار گرفته که بر روی پشت‌بام‌ها در برابر این خانه سنگر گرفته‌اند".
حوثی‌ها نسبت به اجرای مصوبه‌ی سال گذشته‌ی دولت در زمینه گفت‌‌وگوی ملی در روند انتقالی حکومت برای استقرار یک نظام سیاسی فدرال انتقاد دارند. آن‌ها همچنین با حفظ رئیس‌جمهور هادی در مقامش، خواستار تشکیل یک دولت جدید بودند.

۲۷ دی ۱۳۹۳


معترضان به "شارلی ابدو" هفت کلیسا را در نیجر به آتش کشیدند!.
مسلمانان نیجر در اعتراض به انتشار مجدد کاریکاتور پیامبر در "شارلی ابدو" ۷ کلیسا را به آتش کشیده، خیابان‌ها را مسدود کرده و به خانه‌های مسیحیان حمله‌ور شدند.دست‌کم ۵ تن در درگیری‌ها کشته شدند.
شنبه (۱۷ ژانویه/۲۷ دی) معترضان در اعتراض به کاریکاتوری که پیامبر اسلام را روی جلد آخرین شماره‌ نشریه‌ "شارلی ابدو" نشان می‌دهد، دست‌کم ۷ کلیسا را در پایتخت نیجر به آتش کشیدند.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد که معترضان در شهر نیامی، پایتخت کشور نیجر در غرب آفریقا، در دومین روز از تظاهرات‌های گسترده علیه "شارلی ابدو" و فرانسه، به دیوارهای کلیساها سنگ پرتاب کرده و ساختمان‌ کلیساها را به آتش کشیدند.
بنا به این گزارش کلیساهای به آتش کشیده شده، در کرانه‌ شرقی شهر نیامی قرار دارند و معترضان در حال حاضر به سمت غربی شهر در حال راهپیمایی‌اند. کلیساها در محلات مسیحی‌نشین پایتخت نیجر قرار دارد.
فرانس پرس نوشته که نزدیک به ۱۰۰ نیروی پلیس ضدشورش در اطراف کلیسای جامع مسیحیان نیجر در پایتخت حضور پیدا کردند تا مانع از حمله‌ معترضان به آن شوند.
تظاهرات گسترده از روز جمعه (۱۶ ژانویه/۲۶ دی) آغاز شد. در این روز دست‌کم ۵ تن در درگیری‌ها کشته شدند.


اوباما: اگر تشدید تحریم <رژیم اسلامی> ایران تصویب شود آن را وتو خواهم کرد.
رئیس جمهور آمریکا به کنگره هشدار داد، در صورتی که طرح تشدید تحریم ایران<اسلامی> به تصویب برسد آن را وتو خواهد کرد. باراک اوباما می‌گوید، تلاش برای تصویب این طرح مذاکرات اتمی با ایران را به مخاطره می‌اندازد.
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا از نمایندگان کنگره این کشور خواست، مذاکرات جاری هسته‌ای با <رژیم اسلامی> ایران را با تلاش برای تصویب لایحه تشدید تحریم‌های <این کشور> به خطر نیاندازند.
اوباما روز جمعه (۱۶ ژانویه/ ۲۶ دی) در کنفرانس خبری مشترک با دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا در واشنگتن تهدید کرد که در صورت تصویب این لایحه ‌آن را وتو خواهد کرد.
اوباما به قانونگذاران آمریکا گفت، تلاش برای تصویب تحریم‌های جدید علیه برنامه اتمی ایران می‌تواند مذاکرات را به مخاطره انداخته و احتمال درگیری نظامی با تهران را بالا ببرد.
او از نمایندگان کنگره خواست، بردبار بوده و تلاش برای تصویب تحریم‌هایی جدید علیه ایران را متوقف سازند. اوباما به گزارشگران گفت: «کنگره باید بردباری نشان دهد. پیام اصلی من به کنگره این است.»
برپایی کنفرانس خبری مشترک با کامرون قوی‌ترین تلاش کاخ سفید برای جلوگیری از تلاش قانونگذاران هر دو حزب دمکرات و جمهوری‌خواه برای تصویب مجازات‌هایی تازه علیه<رژیم اسلامی> ایران است.

دوچه وله *

ترکیه مظنون به حمایت تسلیحاتی از تروریست‌های القاعده
یک گروه هکر از ترکیه، در شبکه توئیتر با انتشار اسناد محرمانه‌ مربوط به گزارش ژاندارمری شهر آدانا، از چگونگی عملیات ارسال تسلیحات نظامی این کشور به شبکه‌ القاعده برای جنگ علیه بشار اسد در سوریه پرده برداشت.
هکرهای ترک، اسناد سری دولتی مبنی بر توقیف کامیون‌های "سازمان اطلاعات و امنیت" این کشور در ژانویه‌ ۲۰۱۳ را در شامگاه چهارشنبه (۱۴ ژانویه) در حساب توئیتری @LazepeM منتشر کردند.
بر اساس گزارش هک شده‌ حسین عونی جوش، استاندار استان آدانا، کامیون‌های این سازمان که به "میت" معروف است، برای گروه‌های افراطی مخالف دولت سوریه، سلاح و مهمات حمل می‌کردند.
این اسناد نشان می‌دهند که عملیات بازرسی، زیر نظارت شمار زیادی از افسران و سربازان عالی‌رتبه و بر اساس حکم عزیز تاکجی، دادستان ترکیه انجام گرفته است.


۲۶ دی ۱۳۹۳


جنگ قدرت کنگره با " اوباما " بر سر تحریم بیشتر<رژیم اسلامی> ایران
کنگره آمریکا همچنان در تلاش محدود کردن شعاع دولت اوباما در رابطه با حصول توافق هسته‌ای با <رژیم> اسلامی و نیز تشدید تحریم‌های ایران است. کاخ سفید بیم آن دارد که <رژیم>ایران در پی این روند از میز مذاکره عقب‌نشینی کند.
نخستین چالش باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در عرصه سیاست خارجی در سال ۲۰۱۵ تلاش پیگیر کنگره آمریکا برای محدود کردن توانایی‌های دولت وی در ارتباط با حصول توافق هسته‌ای با <رژیم> اسلامی و همچنین تشدید تحریمات خواهد بود.
سناتورهای آمریکا در حال حاضر سرگرمی بررسی دو راه و شیوه گوناگون هستند تا فشار بر <رژیم> اسلامی را در رابطه با مذاکرات اتمی را افزایش دهند.

تشدید فشار بر ایران<اسلامی>
خبرگزاری آسوشیتد پرس پنجشنبه (۱۵ ژانویه / ۲۵ دی) به نقل از باب کوکر، نماینده‌ی جمهوری‌خواه ایالت تنسی و رئیس جدید کمیسیون روابط خارجی سنای آمریکا گزارش داد که نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره به تلاش خود برای تصویب طرحی ادامه خواهند داد هدف آن اعمال تحریم‌های بیشتر در قبال <رژیم اسلامی>ایران است.

۲۵ دی ۱۳۹۳

امروزه به مدد رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، یک خبر، رویداد و یا موضوع مثبت یا منفی می‌تواند در مدتی کوتاه در سراسر جهان منتشر شود.
در سال‌های اخیر، کشیدن کاریکاتور پیامبر اسلام و یا مطالب و کارتون‌های دیگری که از نظر پیروان یک دین یا جریانی توهین آمیز محسوب می‌شوند با اقدامات خشونت بار در سراسر جهان همراه شده است.
واقعیت این است که تندروهای مذهبی، جزم اندیشان و دیکتاتورها با کاریکاتور میانه خوبی ندارند و حتی از آن وحشت دارند.اسلام‌گرایان تندرو با دیدن یک کاریکاتور/کارتون از پیامبر اسلام، ناگهان خون‌شان به جوش می‌آید.
 ولی کشته شدن بیش از ۲۰۰ هزار مسلمان در سوریه و خشونت‌ورزی شبه نظامیان شیعه و سنی در لبنان، عراق، افغانستان، نیجریه، سومالی و دیگر نقاط جهان و بروز فجایع انسانی از قحطی و گرسنگی گرفته تا خشونت خانگی و قتل های ناموسی و هزار و یک معضلی که جهان امروز با آن روبرو است نتوانسته رگ های غیرت این متعصبان را برجسته کند.




اوباما در تلاش برای توافق اتمی، کنگره در پی تشدید تحریم‌ها !.وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه ساعت‌ها با همتای ایرانی خود مذاکره کرد. دولت اوباما تمام تلاش خود را برای رسیدن به توافق جامع اتمی با ایران متمرکز کرده است. اما کنگره آمریکا به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه ایران است.
در حالی که مذاکرات اتمی ایران با گروه پنج به علاوه یک در سطح کارشناسی در ژنو جریان دارد و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برای دیدار با مقامات آلمان به این کشور سفر کرده، قانون‌گزاران دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکایی در پی تشدید تحریم‌ها علیه ایران هستند.
به گزارش خبرگزاری رویترز علیرغم آنکه اوباما گفته تشدید تحریم‌ها می‌تواند مذاکرات را با خطر روبرو کند، باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه (۱۴ ژانویه/۲۴ دی) اعلام کرده نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره طرحی برای تشدید تحریم‌ها علیه ایراندارند.
این سناتور جمهوری‌خواه به رویترز گفته، نمایندگان کنگره این نگرانی را دارند که دولت اوباما به اندازه کافی با ایران سختگیرانه برخورد نکند. کنگره همچنین سرگرم تهیه لایحه‌ای است که بر اساس آن هرگونه توافق اتمی با ایران باید به تایید نمایندگان کنگره برسد.
هم‌زمان دو سناتور دیگر؛ مارک کرک از حزب جمهوری‌خواه و رابرت منندز از حزب دموکرات در حال تهیه لایحه‌ای هستند که مقرر کرده تحریم‌ها علیه ایران در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات اتمی تا تاریخ ۳۰ ژوئن، باید تشدید شوند.
کورکر و منندز دسامبر ۲۰۱۳ نیز طرحی را برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران تهیه کرده بودند، اما این طرح در سنا که آن زمان تحت کنترل دموکرات‌ها بود رای نیاورد. پس از انتخابات میان‌دوره‌ای ماه نوامبر، دموکرات‌ها اکثریت را در سنا و نیز مجلس نمایندگان آمریکا از دست داده‌اند.
در حال حاضر جمهوری‌خواهان ۵۴ کرسی سنا را در مقابل ۴۶ کرسی دموکرات‌ها در اختیار دارند.
کوتاه شده - دویچه وله *

۲۴ دی ۱۳۹۳

القاعده یمن مسئولیت حمله به "شارلی ابدو" را پذیرفت

رهبر گروه تروریستی القاعده یمن، در ویدئویی به طور رسمی مسئولیت حمله تروریستی هفته گذشته به مجله شارلی ابدو را به عهده گرفت
این ویدئو با عنوان "پیامی از جهادگران راه خدا که آمرزیده شده‌اند!" از سوی القاعده یمن منتشر شده است.
در این ویدئو که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده، ناصر آل انسی، رهبر القاعده یمن با ادعای این‌که این حمله توسط این گروه انجام شده، می‌گوید: «دلیل این حمله انتقامجویی رسول خدا بوده است!.»
او همچنین گفته است: «دستور انجام این حمله توسط ایمن الظواهری، رهبر القاعده صادر شده است.»
به گفته شاهدان، مهاجمان پس از حمله به مجله شارلی ابدو و در هنگام فرار فریاد می‌زدند: «ما انتقام پیامبر را گرفتیم.» مجله شارلی ابدو کاریکاتوری از حضرت محمد منتشر کرده بود.
دویچه وله *

۲۲ دی ۱۳۹۳

بیش از دو میلیون نفر در راهپیمایی اتحاد شرکت کرده‌اند. شعارهای «ما شارلی هستیم»، «زنده باد فرانسه» و همچنین «صلح، بدون خشونت» به زبان عربی در میدان جمهوری شنیده می‌شود.

                         راهپیمایی اتحاد در میدان رپوبلیک پاریس
خبر حمله‌ی وحشیانه‌ی مرتجعین تروریست به دفترمجله‌ی طنز "شارلی ابدو" و جان باختن دوازده تن از روزنامه‌نگاران، کاریکاتوریست‌ها و دیگر افراد بی‌گناه، موجی از خشم و اندوه میان شاعران، نویسندگان و روزنامه‌نگاران ایران برانگیخته است.نویسندگان و مردم ایران در راه آزادی بیان بسیار قربانی داده‌اند و به خوبی رنج و خشم شما را درک می‌کنند.

۲۱ دی ۱۳۹۳

حمله با مواد آتش‌زا به دفتر یک روزنامه در آلمان
روزنامه آلمانی "هامبورگر مورگن‌پست" هدف حمله با مواد آتش‌زا قرار گرفت. این روزنامه یک روز پس از سوءقصد تروریستی پاریس، کاریکاتورهای محمد را تجدیدچاپ کرده بود.
دفتر روزنامه "هامبورگر مورگن‌پست" در آلمان هدف حمله با مواد آتش‌زا قرار گرفت. افرادی ناشناس در ساعت ۲ بامداد یکشنبه (۱۱ ژانویه/ ۲۱ دی) از پنجره پشت ساختمان این روزنامه مواد آتش‌زا به درون آن پرتاب کردند.
در جریان این سوءقصد به کسی آسیبی نرسیده و فقط چندین پرونده سوخته است. آتش‌سوزی در دو اتاق بخش بایگانی این روزنامه رخ داده که در پی آن ماموران توانسته‌اند به سرعت حریق را مهار کنند.
روزنامه "هامبورگر مورگن‌پست" روز پنجشنبه (۸ ژانویه) یک روز پس از سوءقصدهای تروریستی در پاریس، در صفحه اول خود اقدام به بازنشر کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام کرد که پیشتر در نشریه طنز "شارلی ابدو" منتشر شده بود.
پلیس در این رابطه دو نفر را در نزدیکی محل حادثه دستگیر کرده و در حال تحقیق درباره آنهاست. انگیزه اصلی این حمله هنوز مشخص نیست. احتمال داده می‌شود که این حمله به دلیل انتشار "کاریکاتورهای محمد" بوده باشد.

هشدار سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در مورد موج سوءقصدهای احتمالی در اروپا
ترور فرانسه به احتمال آغاز موجی از عملیات تروریستی در سطح اروپا خواهد بود. دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا در این رابطه مکالمه فعالان داعش را شنود کرده‌اند.
 <انگلیس> نیز به آلمان در مورد سوءقصد در هواپیماها هشدار داده است.
بر اساس اطلاعات سرویس‌های مخفی آمریکا، ترور خونین علیه کارکنان نشریه "شارلی اِبدو" و سوءقصد به یک سوپرمارکت یهودیان در پاریس، به احتمال آغاز موجی از ترورها در سطح اروپاست.
روزنامه "بیلد ام زونتاگ" چاپ آلمان با استناد به گزارش سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا روز یک‌شنبه ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) نوشت که پس از ترورهای پاریس، کارشناسان شنود سرویس مخفی "آژانس امنیت ملی" (NSA) توانسته‌اند مکالمات فعالان ارشد "دولت اسلامی" (داعش) را شنود کنند. فرماندهان ارشد "دولت اسلامی" در این مکالمات از موج ترورها در سطح اروپا سخن گفته‌اند.
دوچه وله*

۲۰ دی ۱۳۹۳



دختربچه ده ساله با انفجار انتحاری ۲۰ نفر را کشت
در نیجریه بمب‌گذاران دختربچه‌ای ۱۰ ساله که به او بمب وصل بود را به میان جمعیت فرستادند. با انفجار بمب چندین نفر کشته شدند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله‌ی خونین را نپذیرفته است.
حمله‌ی انتحاری تازه‌ای در شمال شرقی نیجریه دست‌کم ۲۰ کشته و ۱۸ مجروح برجا گذاشت. بمب‌گذار دختربچه‌ی ۱۰ ساله‌ای بود که خود نیز در این عملیات تروریستی کشته شد.
این حمله‌ی انتحاری نزدیک یک بازار در شهر مایدوگوری در ساعت ۱۲:۴۰ بعدازظهر که یکی از ساعات شلوغ بازار محلی است، رخ داد.
هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله‌ی خون‌بار را برعهده نگرفته است. با این‌حال مقامات پلیس نیجریه به خبرگزاری‌ها گفتند که احتمالا گروه افراطی بوکوحرام پشت سر این حمله‌ی انتحاری است.
یکی از مقامات شورای محلی مایدگوری به خبرگزاری فرانسه گفت: «به نظر نمی‌رسید دختربچه‌ای که بمب به او وصل بود، از چیزی که حمل می‌کرد، خبر داشته باشد. او نزدیک ورودی بازار حیران راه می‌رفت، ماموران تشخیص دادند که وسیله‌ی مشکوکی به او وصل است. اما متاسفانه قبل این‌که بتوانند بمب را از او جدا کنند، انفجار رخ داد.»
یک مقام صلیب سرخ نیز که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری فرانسه گفته است که جراحات دست‌کم ۱۰ تن از مجروحان جدی است.
یک شاهد عینی گفت دختربچه‌ای که بمب به او وصل بود در اثر انفجار دو شقه شد. این شاهد عینی گفت: «دو نفر از کشته‌شدگان نیروهای بازرسی محلی بازار بودند که قصد داشتند بمب را از دختر جدا کنند. مشخص بود که بمب از راه دور کنترل می‌شود.»

شبکه القاعده فرانسه را به "انتقامجویی" تهدید کرد.
شاخه‌ی القاعده در شبه‌جزیره‌ی عرب (AQAP) اعلام کرد که فرانسه هم‌چنان در معرض حملات اعضای این گروه قرار دارد: «تا زمانی که این کشور با مسلمانان، اسلام و نشانه‌های آن بجنگد، در امنیت به‌سر نخواهد برد!.»
بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی "نظارت بر حرکت‌های اسلام‌گرایان افراطی"، شیخ حارث بن قاضی الضاری، یکی از روحانیان بانفوذ AQAP در یک سخنرانی ویدئویی، پاریس را به ادامه‌ی "عملیات انتقام‌جویانه" این گروه تهدید کرده است.
این پایگاه اینترنتی خبر می‌دهد که ویدئوی شیخ الضاری، پس از پایان گروگان‌گیری در فرانسه و کشته‌شدن عاملان آن در روز جمعه (۹ ژانویه) در اینترنت منتشر شده است.
این رهبر روحانی AQAP در سخنرانی خود در رابطه با حمله‌ی تروریستی پاریس گفته است: «تعدادی از پسران فرانسه، با بی‌احترامی با پیامبر خدا رفتار کردند و در نتیجه یک گروه از سربازان مومن پروردگار بر علیه آنان برخاستند و یادشان دادند که چگونه باید احترام گذاشت!!.»

مردم فرانسه آماده برای دفاع از آزادی عقیده و بیان
پلیس فرانسه همچنان به دنبال زن جوانی است که همدست تروریست‌ها شناخته می‌شود. دولت و مردم فرانسه خود را برای سوگواری برای قربانیان تروریسم آماده می‌کنند. گروه حماس عملیات تروریستی را محکوم کرد.
حمایت از آزادی بیان
پلیس فرانسه با جدیت فراوان به دنبال زن جوانی است که گفته می‌شود همدست سه تروریستی است که در روزهای گذشته عده‌ای را در پاریس به قتل رساندند.
به گفته پلیس، زن ۲۶ ساله به نام حیات بومدین "مسلح و خطرناک" است.
مقام‌های پلیس فرانسه می‌گویند زن یادشده به همراه دوست پسر خود امدی کولیبالی روز پنجشنبه (۸ ژانویه) یک پلیس زن را به قتل رسانده و روز جمعه در جریان گروگان‌گیری در یک فروشگاه مخصوص یهودیان، ۴ نفر را به قتل رساندند.

به نظر پلیس آنها به همراه دو برادر سعید و شریف کواشی، اعضای یک باند اسلام‌گرا بوده‌اند. طی این درگیری‌ها ۱۷ نفر جان خود را از دست دادند و سه تروریست به قتل رسیدند.


۱۸ دی ۱۳۹۳

آشفتگی های جهانی هر روز ابعاد گسترده تری پیدا میکند .


"بوکو حرام تمامی شهر باگا را به آتش کشیده است"
گروه اسلام‌گرای بوکو حرام در شمال شرقی نیجریه دست به کشتاری گسترده زده است. شبکه بین‌المللی "بی بی سی" با استناد به اظهارات منابع رسمی گزارش داده که شهر باگا با خاک یکسان شده است.
نیروهای گروه افراطی بوکو حرام در شمال شرقی نیجریه دست به قتل عامی گسترده زده‌اند. شبکه بین‌المللی "بی بی سی" با استناد به اظهارات مقام‌های رسمی روز پنج‌شنبه (۸ ژانویه/ ۱۸ دی) گزارش داد که شهر باگا، در شمال شرقی نیجریه با خاک یکسان شده است.
بر اساس این گزارش، نفرات این گروه شبه‌نظامی تقریبا تمامی این شهر را به آتش کشیده‌اند.
ظاهرا حمله این گروه روز چهارشنبه (۷ ژانویه/ ۱۷ دی) انجام شده است. محدودیت ارتباطات تلفنی در این منطقه موجب ارسال دیرتر اخبار به سایر نقاط و امکان نشر به‌ موقع آن شده است.
"بی بی سی" می‌نویسد، شهر باگا، واقع در ایالت بورنو روزی سکونت‌گاه ۱۰ هزار نفر بود. اینک از این شهر چیزی بر جا نمانده است.

"قتل عام ۲هزار نفر"
شبکه "بی بی سی" گزارش داده که گروه بوکو حرام "۲ هزار نفر را قتل عام کرده است." اما یک مقام امنیتی ایالت بورنو بدون این که از شمار احتمالی قربانیان اطلاعی به دست دهد گزارش "بی‌‌بی سی" را قاطعانه تکذیب کرد. او که نخواست نامش فاش شود می‌گوید، ۱۱ منطقه مورد حمله بوکو حرام واقع شده و "تعداد زیادی از ساکنان روستاها به بیشه‌های اطراف پناه برده‌اند."
خبرگزاری رویترز و شبکه اول تلویزیونی آلمان شمار کشته‌شدگان را دست‌کم ۱۰۰ نفر اعلام کرده‌اند.
مقا‌م‌های مسئول مبارزه با فجایع نیجریه یک واحد کمکی را آماده اعزام به منطقه کرده‌اند.
گروه بوکو حرام حمله به باگا را از چند روز پیش آغاز کرد و توانست یک پایگاه مهم نظامی در این منطقه را تصرف کند و قسمت‌هایی از این شهر را به ‌آتش بکشد. بسیاری از ساکنان شهر به چاد، کشور همسایه گریخته‌اند.
باگا در مرز چاد قرار دارد. به موجب گزارش "بی بی سی"، گروه بوکو حرام کنترل بیش از حدود ۷۰ درصد ایالت بورنو را به دست آورده است. ۱۶ منطقه مجاور نیز زیر سلطه این گروه در آمده است.
باگا در آوریل ۲۰۱۳ نیز صحنه درگیری سنگینی میان ارتش نیجریه و شبه‌نظامیانی شد که احتمال می‌رود به بوکو حرام تعلق داشته‌اند.
اسلام‌گرایان سال‌هاست که با توسل به خشونت در شمال نیجریه که عمدتا جمعیتی مسلمان دارد می‌جنگند تا دولتی اسلامی بنا کنند.

دوچه وله 


همبستگی جهانی با قربانیان ترور نشریه "شارلی ابدو"
مردم فرانسه و بسیاری از کشورهای جهان برای ابراز خشم و انزجار خود از حمله تروریستی به دفتر نشریه طنز "شارلی ابدو" گرد هم آمدند. این سوءقصد مرگبار که ۱۲ کشته به جای گذاشت، واکنش‌های تندی به دنبال داشت.
شامگاه چهارشنبه (۷ ژانویه) در شهرهای مختلف فرانسه و همچنین در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان از جمله برلین، لندن، نیویورک، سانفرانسیسکو و بوئنوس آیرس گردهمایی‌های عظیمی برگزار شد.
 شرکت‌کنندگان در این تجمعات خشم و انزجار خود را از حمله مرگبار به دفتر نشریه طنز "شارلی ابدو" ابراز داشته و همبستگی خود با قربانیان این حمله را به نمایش گذاشتند.

۱۷ دی ۱۳۹۳

موضوع بر سر درگیری با ملتی سکولار است که به طور تاریخی هدف‌های خود را "آزادی، برابری و برادری" تعریف کرده است.


فرانسه در شوک حمله اسلام‌گرایان به دفتر "شارلی ابدو"
حمله تروریستی به دفتر نشریه "شارلی ابدو" مردم فرانسه را در شوک فرو برده است. فرانسویان در حال سوگواری برای قربانیان این حادثه‌اند. به زودی ممکن است مسلمانان در جامعه فرانسه منزوی شوند و قوانین این کشور تشدید گردد.
وحشت فرانسه را در برگرفته است. ماموران پلیس در برابر فروشگاه‌های بزرگ و کلیساها و سربازان در اطراف مدارس و ایستگاه‌های قطار و مترو به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.
 دولت فرانسه و احزاب اپوزیسیون با نظر به "بربریتی"‌ که شاهد آن بوده‌اند خواستار همبستگی میان ملت فرانسه هستند.
حمام خون در دفتر نشریه "شارلی ابدو" بدترین سوءقصد در تاریخ جمهوری فرانسه است و همزمان یک نقطه عطف در این تاریخ.
در گذشته همیشه شایعاتی و نیز شواهدی وجود داشته مبنی بر اینکه ممکن است در فرانسه حمله‌ای تروریستی صورت گیرد. فرانسه در کنار آمریکا همواره از سوی تروریست‌ها تهدید می‌شده است.
از گروه‌های وابسته به القاعده گرفته تا اسلام‌گراهای آفریقایی، خاورمیانه‌ای یا جانیان حرفه‌ای و مزدور داعش جزو تهدیدکنندگان فرانسه بوده‌اند.
چند ماه پیش که نخست وزیر کنونی فرانسه، مانوئل والس، سمت وزارت کشور را بر عهده داشت، نسبت به خطر "جهادگرایان" هشدار داده بود. ماموریت نظامی فرانسه علیه شورشیان در کشور مالی احتمال حمله تروریستی در این کشور را افزایش داد. رسانه‌های فرانسه به نقل از نیروهای امنیتی این کشور می‌گویند که چندین طرح حمله تروریستی در هفته‌‌های اخیر در فرانسه خنثی شده‌اند.

شوکی که بر فرانسه وارد آمده بسیار عمیق است: چون حمله به "شارلی ابدو" تنها دربرگیرنده "عمل تروریستی علیه آزادی مطبوعات" نیست آن گونه که رئیس جمهور فرانسه، فرانسوا اولاند گفته است.
فریادهای "الله اکبر" و "ما انتقام پیامبر را گرفتیم" ارزش‌های بنیادین جمهوری فرانسه را آماج حمله خود قرار داده‌اند
. موضوع بر سر درگیری با ملتی سکولار است که به طور تاریخی هدف‌های خود را "آزادی، برابری و برادری" تعریف کرده است.
حال ممکن است شکاف میان گروه‌های مختلف قومی و دینی در جامعه فرانسه عمیق‌تر شود. تا کنون هم بحث درباره اسلام‌گرایی و پیوستن شماری از کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند به "جهادگرایان"، باعث مسموم شدن جو سیاسی داخل فرانسه شده است.

مهاجمان به هنگام گلوله باران دفتر مجله شارلی ابدو چندین بار شعار "الله اکبر" سر داده‌اند ! .


دست کم ۱۲ کشته در حمله اسلام‌گرایان به دفتر نشریه طنز "شارلی ابدو" در پاریس
دو مرد مسلح به سلاح سنگین روز چهار‌شنبه (۷ ژانویه/ ۱۷ دی) به دفتر نشریه‌ طنز و کاریکاتور "شارلی ابدو" در پاریس حمله کردند و پس از به گلوله بستن کارمندان، موفق به فرار شدند. شمار کشته‌شدگان به ۱۲ نفر رسیده است.
دو مرد مسلح روز چهار‌شنبه <امروز> به دفتر نشریه‌ی طنز و کاریکاتور "شارلی ابدو" در پاریس حمله کرده و کارمندان این نشریه را به گلوله بستند. 
پلیس فرانسه اعلام کرده است که هر دو مهاجم موفق به فرار شده‌اند.
در گزارش پلیس در رابطه با حمله دو مرد مسلح در روز چهار‌شنبه (۱۷ دی / ۷ ژانویه) به دفتر نشریه‌ی طنز و کاریکاتور "شارلی ابدو" در پاریس آمده است که این دو مسلح به کالاشنیکف و موشک‌انداز آر‌پی‌جی بوده‌اند.
نشریه‌ی فرانسوی طنز "شارلی ابدو" در ماه سپتامبر ۲۰۱۲ کاریکاتورهای پیامیر مسلمانان جهان و نیز کتابی از زندگی پیامبر اسلام را در تیراژ ۸۰ هزار نسخه منتشر کرده بود. این اقدام موجی از خشم و اعتراض مسلمانان در کشورهای اسلامی را به دنبال داشت.
مهاجمان به هنگام گلوله باران دفتر مجله شارلی ابدو چندین بار شعار "الله اکبر" سر داده‌اند. در ویدئوهایی که در اینترنت از دفتر این مجله در شرق پاریس منتشر شده است، دو مرد سیاه‌پوش مهاجم دیده می‌شوند.
شاهدان عینی همچنین گزارش داده‌اند که این مهاجمان به هنگام حمله فریاد زده‌اند: «ما انتقام پیامبر را گرفتیم.!»

۱۶ دی ۱۳۹۳

مبارزان کرد بخش‌های وسیعی از"  کوبانی "  را باز پس گرفتند.
سازمان "دیده‌بان حقوق بشر سوریه" روز دوشنبه اعلام کرد مدافعان کرد در کوبانی توانسته‌اند ۸۰ درصد شهر و تقریبا تمامی مناطق امنیتی مهم را از کنترل تروریست‌های "دولت اسلامی" خارج کنند.
مدافعان کرد کوبانی که در برابر تروریست‌های گروه "دولت اسلامی" (داعش) مقاومت می‌کنند و در حال مبارزه با آن‌ها هستند٬ توانسته‌اند کنترل ۸۰ درصد شهر را به دست گیرند.
سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه٬ روز دوشنبه (۱۵ دی/ ۵ ژانویه) اعلام کرد که نیروهای کرد٬ اداره مناطق حیاتی کوبانی را که محل استقرار ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و امنیتی است در دست گرفته‌اند.


جسد سربریده یکی از جلادان داعش پیدا شد.
خبرگزاری رویترز به نقل از دید‌بان حقوق بشر سوریه نوشت که تنه شکنجه شده یکی از جلاد‌های "دولت اسلامی" در شهر الماجدین در استان دیرالزور پیدا شده است. روشن نیست اعدام این فرد به دست که صورت گرفته است.
                    
دید‌بان حقوق بشر سوریه (مستقر در لندن) از کشف جسد بدون سر یکی از جلادان «دولت اسلامی» خبر داده است. این سازمان به نقل از شبکه‌های ارتباطی خود در داخل سوریه اعلام کرده که این فرد، یک مصری و جزو نیروهای پلیسی و امنیتی داعش بود.
روشن نیست این فرد به دست نیروهای خودی کشته شده یا شبه‌نظامیان گروه‌های دیگر یا سکنه محلی.
سر بریده او در حالی‌ پیدا شده که سیگاری در دهانش بوده است. ساکنان محلی می‌گویند که «دولت اسلامی» کشیدن سیگار در مناطق تحت کنترل خود را ممنوع کرده است.


بهای نفت باز هم کاهش یافت
قیمت نفت روز به روز پایین‌تر می‌آید. با وجود عرضه زیاد نفت در بازار، عراق می‌خواهد تولید خود را باز هم افزایش دهد. بهای هر بشکه نفت در بازار جهانی به زیر ۵۰ دلار رسیده است.
روند کاهش بهای نفت که در هفته‌های گذشته آغاز شده بود همچنان در این هفته نیز ادامه یافت. روز سه‌شنبه (۶ ژانویه / ۱۶ دی) نفت به پایین‌ترین قیمت خود درماه‌های گذشته رسید. در بازار نفت بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (۱۵۹ لیتر) به پایین‌تر از ۵۳ دلار رسیده است. روز دوشنبه قیمت نفت دریای شمال ۵۳ دلار و ۱۴ سنت اعلام شده بود. بهای نفت خام غرب تگزاس به کمتر از ۵۰ دلار رسید. این میزان روز گذشته ۵۰ دلار و ۲۱ سنت بود.

۱۲ دی ۱۳۹۳

۳۵۰۰ کودک سوری در سال ۲۰۱۴ جان خود را از دست دادند

بیش از ۷۶ هزار کشته در سوریه در سال ۲۰۱۴ میلادی
گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه سال ۲۰۱۴ را "خون‌بارترین سال جنگ سوریه" توصیف کرده است.
به گفته فعالان حقوق بشر در سال ۲۰۱۴ بیش از ۷۶ هزار نفر جان خود را در جنگ‌های داخلی سوریه از دست دادند. گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن، روز پنج‌شنبه (۱ ژانویه/ ۱۱ دی) ضمن اعلام آمار یاد شده، تصریح کرد از هر چهار قربانی جنگ خونین سال گذشته در سوریه، یک تن غیرنظامی بوده است. از میان قربانیان ۳۵۰۰ نفر کودک و ۲ هزار نفر زن بوده‌اند.
این سازمان سال گذشته میلادی را "خون‌بارترین سال جنگ سوریه" توصیف کرده است.
طبق آمار این سازمان ۲۲ هزار ۶۰۰ سرباز ارتش سوریه و دیگر پیکارجویان هوادار دولت در سال گذشته کشته شده‌اند. تقریبا ۱۷ هزار تن از اعضای گروه‌های افراطی همچون گروه تروریستی "دولت اسلامی" و جبهه نصرت نیز در سال گذشته از پای درآمده‌اند.

از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه در سال ۲۰۱۱ تا بدین جا دستکم ۲۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.
همزمان با اعلام آمار ذکر شده از سوی سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه، مستقر در لندن، تصاویری تازه از بشار اسد، رئیس‌جمهور!! سوریه منتشر شدند.
 در این تصاویر او در اقدامی کم‌سابقه به هنگام تحویل سال جدید میلادی در حال گفتگو با سربازان ارتش در مناطق جنگ‌زده کشور دیده می‌شود!.
۳۵۰۰ کودک سوری در سال ۲۰۱۴ جان خود را از دست دادند
خبرگزاری دولتی سوریه که این عکس‌ها را منتشر کرده، گفته است آنها در شرق دمشق، پایتخت سوریه، گرفته شده‌اند. در این گزارش ذکر شده، بشار اسد در جمع سربازان در منطقه جُبر، پیروزی نیروهای دولتی را بزرگترین امید ملت سوریه برای سال ۲۰۱۵ خوانده است!.
او در پایان از مواضع سربازان دیدن کرده، آنها را در آغوش کشیده و سپس همراه با آنان مشغول صرف غذا شده است.
در این تصاویر رئیس‌جمهور سوریه در لباس‌هایی سراسر به رنگ سیاه دیده می‌شود. تلویزیون دولتی سوریه نیز اقدام به پخش این تصاویر همراه با ترانه‌های میهن‌پرستانه کرده است.
منطقه جبر از ماه‌ها پیش شاهد نبردهای سنگین میان ارتش سوریه و نیروهای مخالف بوده است. به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، پس از بازدید بشار اسد از این منطقه، صبح‌روز پنج‌شنبه (۱ ژانویه) ارتش ۸ حمله هوایی بر فراز این منطقه انجام داد.
گزارش‌ها همچنین حاکی از درگیری شدید میان دو طرف بوده است.