۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳

کمک «شبکه فساد» ترکیه به ایران در دور زدن تحریم‌ها .

خبرگزاری رویترز در گزارشی با عنوان «حفره طلایی» از وجود یک شبکه فاسد اقتصادی در سطوح بالای دولت ترکیه پرده برداشته که با هماهنگی رضا ضراب به ایران کمک می‌کرده با درآمدهای نفت و گاز خود طلا بخرد.
پلیس ترکیه می‌گوید در اطراف بازار بزرگ استانبول یک شبکه فعال فاسد و رشوه‌گیر وجود دارد که درگیر تجارتی چندمیلیارد دلاری با ایران است و محموله‌های غذایی مشکوک هم به ایران ارسال می‌کند. تا به امروز هیچ کسی در ارتباط با این ماجرا رسما متهم نشده٬ اما گزارشی که اخیرا پلیس ترکیه منتشر کرده نشان از پرداخت‌های نجومی به برخی از مقامات دولتی ترکیه از طریق پول‌های جاسازی‌شده در جعبه کفش و اقدامات عجیبی از این دست دارد.
خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی ابعاد جدیدی از ماجرای فساد اقتصادی در ترکیه را روشن کرده است؛ ماجرایی که پیوند تنگاتنگی با ایران دارد و تا کنون هم پی‌آمدهای سنگینی برای ساختار سیاسی و دولت اسلام‌گرای رجب طیب اردوغان ترکیه داشته است.

برق دفتر ریاست‌جمهوری پاکستان به دلیل بدهی قطع شد!
بیش از ۱۰۰ ساختمان دولتی در پاکستان از جمله دفاتر ریاست‌جمهوری و نخست‌وزیری و پارلمان به دلیل عدم پرداخت قبض‌های برق در تاریکی فرو رفتند. 
دستور قطع برق این ساختمان‌ها از سوی وزیر آب و برق پاکستان صادر شده است.



بالاگرفتن بحث درباره مجازات مرگ در آمریکا پس از یک اعدام ناموفق.
مواد سمی تزریقی به یک محکوم به اعدام در آمریکا بی‌تاثیر ماند. این محکوم زمانی طولانی درد کشید و سرانجام در پی سکته قلبی جان داد. مواد سمی تزریق شده برای نخستین بار روی یک محکوم آزمایش می‌شد.
مواد سمی تزریقی به کلایتون لوکت، محکوم به اعدام، قرار بود اثربخشی فوری داشته باشد و او را در جا بی‌جان کند، اما محکوم ۴۳ دقیقه با مرگ دست و پنجه نرم کرد و سرانجام در پی سکته قلبی جان سپرد!.
مقامات زندان اوکلاهما که قرار بود حکم اعدام این محکوم ۳۸ ساله را اجرا کنند، چند دقیقه پس از بی تاثیر بودن مواد سمی تزریقی، اجرای حکم اعدام را متوقف کردند.