۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۳

افسران زن در افغانستان: به ما احترام نظامی نمی‌گذارند !!.

افسران پلیس زن در ولایت بامیان افغانستان می‌گویند افسران مرد با درجه‌های نظامی پایین‌تر به دلیل رسوم حاکم بر جامعه به آنان احترام نظامی نمی‌گذارند. آنها می‌گویند مقامات پلیس، توانمندی افسران زن را باور ندارند.
شمار زنان در صفوف نیروهای امنیتی افغانستان در یک دهه اخیر همواره رو به افزایش بوده است، اما با این زنان چگونه رفتار می شود؟ آیا این زنان خود را در کنار همقطاران مردشان راحت احساس می کنند؟


شماری از افسران زن که در ولایت بامیان در صفوف پلیس ملی ایفای وظیفه می‌کنند با ابراز نگرانی و شکایت از مسئولان می‌گویند که به خاطر نبود مکان‌های مناسب آموزش‌نظامی، بی‌احترامی پلیس‌های مرد و بی‌توجهی مقامات عالی‌رتبه به تخطی‌های آنان، از علاقمندی زنان برای پیوستن به نیروهای نظامی کشور کاسته است.

         اسکناس‌ها محیط زندگی بیش از ۳۰۰۰ باکتری هستند

پژوهشگران آمریکایی بیش از سه هزار نوع باکتری را بر روی اسکناس‌ها شناسایی کردند. شماری از این باکتری‌ها به طور معمول بر روی پوست، در دهان یا اندام‌های جنسی انسان زندگی می‌کنند و عامل بروز بیماری‌های خطرناکی هستند.


دست به دست شدن اسکناس‌ها، این برگه‌ها را به محیطی مملو از باکتری‌های زنده تبدیل می‌کند که می‌توانند در انتشار بسیاری از بیماری‌ها در جامعه نقش موثری داشته باشند.
پژوهشگران دانشگاه نیویورک در آمریکا بیش از سه هزار نوع باکتری روی برگه‌های اسکناس شناسایی کردند. جین کارلتون، مدیر این پژوهش، می‌گوید: «ما روی اسکانس باکتری‌های زنده پیدا کردیم که نشان می‌دهد برگه‌های اسکانس می‌توانند مانند نوعی محیط انتقال‌دهنده باکتری در جامعه عمل کنند.»