۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲

رد پای دلار های " سیا " در افغانستان

امروز مشخص شده پول‌هایی که سازمان "  سیا "  به کاخ ریاست‌جمهوری افغانستان تحویل می‌داد، فرهنگ فساد و رشوه‌خواری را در سطح این کشور رواج داده است.
 این دلارها به جیب جنگ‌سالاران!، نمایندگان و اعضای مجلس لویه جرگه سرازیر شده‌اند!.

همکاران کاخ ریاست‌جمهوری افغانستان دلارهای سرازیرشده‌ی بی‌حساب به این کشور را "پول ارواح" می‌نامیدند. این دلارها درون کیسه‌های پلاستیکی و کوله‌پشتی‌ حمل و محرمانه تحویل داده می‌شدند و محرمانه نیز خرج می‌شدند.

سازمان اطلاعاتی آمریکا "سیا" طی بیش از ده سال بسته‌های پول نقد را به دفتر ریاست‌جمهوری و نیز به دفتر شورای امنیت ملی حامد کرزای می‌رسانده است. مأموران حامل پول شخصا دلارها را تحویل می‌داده‌اند.

شماره‌ی رمز گاوصندوق‌های پولادین دفتر کرزای در اختیار بالاترین مقام این دفتر بوده است. این دلارهای سازمان سیا برای پرداخت غرامت به قربانیان جنگ، پرداخت برای آزادی نمایندگان مجلس که ربوده شده بودند، پرداخت به برخی سران طالبان که حاضر به گفت‌وگوی سیاسی بودند، هزینه می‌شدند!.
ولی در کنار این پرداخت‌ها، هزینه‌های دیگری نیز بوده است، مانند هزینه‌ی دعوت از میهمانان خارجی برای گفت‌وگوهای سیاسی!، سفر هیأت‌های نمایندگی به کشورهای مختلف و پرداخت هزینه‌ی هتل‌های پنج ستاره، و البته خرید سوغات برای اعضای خانواده!.    .
dw.de